Monday, March 09, 2009

At long last



Endlich sind meine Buchseiten angekommen! Ich habe an einem Stoffbuch-Projekt teilgenommen, gemeinsam mit vier anderen talentierten Frauen. Jede von uns hatte ein Thema für ihr Buch, meines lautete einfach "Farben". Was mit viel Enthusiasmus begonnen wurde, versickerte leider zu einem Rinnsal. Ich hatte mit einigen Runden gerechnet - wir haben gerade mal unsere erste Runde geschafft, und das nach mehr als einem Jahr (nach 13 Monaten, um genau zu sein). Ein Buch mit fünf Seiten wäre schon erbärmlich, nicht wahr? Also werde ich entweder die fünf Seiten (plus meine eigene) in einen Quilt verwandeln, oder ich muß noch ein paar Seiten für mich selbst arbeiten. Das war es eigentlich nicht, was ich mit einem solchen Gemeinschaftsprojekt erreichen wollte.




Finally my book pages arrived! I have been participating in a fabric book project together with four other talented women. Each of us had a theme for her book, mine was simply "colors". What started out with great enthusiasm soon became a trickle. I had hoped for several rounds - we just finished our first round and that after more than a year (13 months to be exact). Well, a book with five pages is a rather sorry thing, isn't it? So I will either turn the five pages (plus my own) into a quilt or make some more pages for myself, which just isn't what I had aimed for with such a corroborative project.

1 comment:

Margaret said...

Funny how some things just don't work out as you imagine!! I think I'd probably go for aking a couple more pages and perhaps a cover to finish it, even with just a few pages it's still worth doing, the ones that arrived are very beautiful.