Wednesday, February 11, 2009

Painting accident



You just can't take anything for granted. I thought that by now drawing a background with acrylics was something I can do quite easily. Far from true! I painted my pages the way I learnt. One difference: I made the first coat with white Gesso instead of white paint. This is really the only change I made. And it is not the first time I have done this. And since I did two pages, both started with Gesso, this cannot be the explanation for what happened to the second page. Page one is okay. Page two suddenly started in the last steps to peel paint! Horror! Where I rubbed, all coats of paint came off to reveal the white Gesso beneath. I tried to patch it up a bit, but to no avail. This page looks like some fresco that has been gnawed at by the teeth of time....



Man sollte sich auf nichts verlassen. Ich dachte inzwischen, daß ich das Malen der Hintergründe beherrsche. Weit gefehlt! Ich malte heute zwei Seiten so wie ich es gelernt habe. Einziger Unterschied: Ich hatte das Papier mit Gesso grundiert. Das kann allerdings nicht Ursache für das, was dann passierte sein, denn beide Seiten wurden so vorbereitet (und ich habe dies auch schon vorher getan), und nur eine Seite machte plötzlich Probleme. Beim Nachpolieren der Farbe löste sich diese stellenweise ab, um den Blick auf das weiße Gesso freizugeben! Schrecken, Angst und Panik! Ich habe versucht, die Stellen quasi zu flicken und habe auch noch nachgemalt, aber es hilft alles nichts. Die Seite sieht aus wie ein Fresko, an dem der Zahn der Zeit genagt hat...

1 comment:

Beate Knappe said...

ja und? Kann doch auch schön sein!!!!!!!