Sunday, November 30, 2008

1. Advent


Well, the countdown for Xmas has begun. I have to admit that I love this season. Xmas is my absolute favorite - has been since childhood.
The last time all our kids were at home we reminisced a little what we did when they were small. Most of all they recalled the events when we came together with a friend of mine and her four kids and baked and decorated cookies. That was really remarkable, especially since you had to clean the kitchen for two days after... But it sure was fun. And I am really glad that the kids have this kind of memory.
These days the weeks before Xmas are rather dull. No excited children practically tumbling between my feet, no whispering about wishes and presents, no secret forays to the cookie jar, no rustling of paper and sticky glue everywhere. Although it does take a lot of stress off me, I kind of miss the bustle.


Nun hat also der Countdown Richtung Weihnachten angefangen. Ich muß zugeben, ich liebe diese Zeit. Ich liebe Weihnachten - schon seit meiner Kindheit ist es mein absolutes Lieblingsfest.
Letztlich waren alle Kinder zu Hause und wir haben ein wenig über die Dinge gesprochen, die wir früher in dieser Zeit gemacht haben. Am präsentesten sind ihre Erinnerungen an unsere Plätzchenbackorgien, wenn wir gemeinsam mit den vier Kindern einer Freundin backten und dekorierten. Das war schon schön, auch wenn man praktisch zwei Tage später noch die Küche aufräumen mußte.
Ich vermisse diese Zeit ein wenig. Keine aufgekratzten Kinder mehr, die einem ständig zwischen die Füße laufen, keine Geheimnisse, geflüsterten Wünsche, heimliche Ausflüge zur Keksdose, Papierrascheln und praktisch überall Klebstoffreste... Klar, es macht die Vorweihnachtszeit wesentlich entspannter, aber ich vermisse es schon etwas.

1 comment:

Karen Stiehl Osborn said...

I tried to email you about the postcards on my website, but your email bounced back as "user unknown". Please email me.